Apropå kontroll

Jag önskar jag hade jättestor kontrolldosa för livet. Så jag kan trycka på pausknappen, ta det lugnt och sen trycka play igen när jag känner att jag är redo att ta itu med mitt liv.

Ungefär som när pojkarna (jag generaliserar inte, menar pojkarna jag umgås med för jämnan) spelar Masseffect och de pausar mitt i battle för att tänka ut vad de ska göra nästa steg. Tänk om man kunde göra så.

Det är ju det Grätnäs är bra för! Min personliga pausknapp.

Det ironiska är att jag just insåg att vi förlorar en timme inatt.

Lugna ner dig liv! Vad an denna brådska?

Missförstå mig inte, mitt liv är bra. Jag orkar bara inte leva förtillfället.

Det där lät ju inte alls självmordsaktigt.

Nej kära vänner, jag kan inte sluta skämta om självmord heller. Vi har alla våra brister.

Men seriöst, om någon råkar sitta på kontrollen så hojta till. Eller kanalen om du förstår det bättre.

Du vet vem Du är.

Kram.

Radbrytning.

Godnatt.





Kommentarer
Postat av: ania

är inte det bättre att vara som chuck norris?

han har ju inte ens ctrl knappen på sitt tangentbord. Han har alltid control.



hehe, nu var jag rolig va? ta hand om dig! <3



btw, jag har börjat blogga igen! har gjort det ett tag nu och det verkar inte rinna ut i sanden än :D:D

2010-03-14 @ 15:10:19
URL: http://angelajna.blogg.se/
Postat av: wesse

håller på med storstädnig nu! Hittar jag kanalen lovar jag att säga till(;

2010-03-14 @ 15:27:31
URL: http://elinwessbladh.wordpress.com
Postat av: Oliv

En sån fjärris har jag letat efter hela mitt liv. Kom fram till att det var helt värdelöst och började leva istället. Hittils har jag nästan lyckats. Ska bara tänka fram ett bra substitut för pausknappen, för spola-fram knappen kan jag hitta med förbundna ögon. ;D

2010-03-15 @ 00:07:12
Postat av: pappa benka

Du har en egen kontroll. Prova att använda den. Den kommer att funka. Välj bort sånt som absolut inte måste göras. Då blir det tid att andas och rum att vara i utan att göra något. Sen är det bara att kliva på karusellen igen när du har vilat klart...



Kramar

2010-03-15 @ 08:44:13
Postat av: emma

<3

2010-03-16 @ 15:47:11
URL: http://emkupari.blogg.se/
Postat av: Kicki

♥ Kram

2010-03-16 @ 22:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0