Efter en paus

Vad händer med bloggen? En av anledningarna är att jag inte känner för att skriva, en annan att jag har annat för mig helt enkelt. Fast största anledningen är nog att jag haft en väldig släng av hemlängtan (vilket jag får ibland, det är något man måste räkna med så). Och när jag har det vill jag helst fokusera på mitt liv här. Det börjar gå över så kan ju uppdatera lite!

Skolan rullar på, Har Economics nu istället för World History. Vilket jag tycker är asbra, för det är något jag faktiskt vill lära mig.

Har lärt familjen att spela sjuan (kortspel) och nu vinner Corinna varje gång. Typiskt.

Uppträdde på Talentshow förra veckan, med en nyskriven låt. Var alldeles bubbligt lycklig över att få stå på scen och folk tyckte verkligen om min låt, flera sa att jag borde ha vunnit. (vilket jag inte gjorde, en kille som spelar piano vann, fjärde gången i rad). Fick självförtroendet på topp iallafall.

Helgerna spenderas i Dan och Daves lägenhet mest, vilket består av tvspel, kaffe, och gitarr. Samt att vi äter ute hela tiden. Är alltid massa folk där, de spelar magic för de mesta och drar "thats what she said" skämt. Jag stortrivs som tusan där även fast de skämtar om att jag är Europe hela tiden.

Det jag vill säga är att livet är inte så pjåkigt alls. Om det inte var för att jag saknar så många hemifrån så kan man nog kalla det att vara förbaskat lycklig :)

Provade Sushi för första gången igår, det var mer mums än jag förväntade. Köpte en liten nyckelringspöke från Sushibaren med texten "The ghost will make sure you never feel invisible". Han hänger nu på min väska, mitt favoritspöke.

Imorgon drar pojkarna till Salt lake city för Brand New konsert så jag, Liz, Chelsy och Cassie ska ta över lägenheten och ha tjejkväll. (Nya mariospelet for wii och god mat och goodis)

Ha det alldeles underbart kära svenskisar!





Kommentarer
Postat av: Oliv

Åh, shit vad najs du verkar ha! Blir faktiskt avis ^^ Jag som sitter med korsord..



Sushi är konstigt äckligt på ett konstigt äckligt vis. Men jag brukar oftast ha svårt för konstiga äckliga saker satte...



Poss poss på dig! <3

2010-01-29 @ 22:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0