Step into my dreams

Var och tittade på en Bandymatch. Av någon andledning var jag tvungen att gå ut på isen för att komma till andra sidan så jag kunde gå hem. För att undvika spelarna klev jag in lite, och hamnade väldigt mycket i vägen. Efter arga blickar så fortsatte jag vidare.

Tog en tidning på vägen, och såg hur det stod på framsidan: "A girl, Eliin, (stavat med två i:n av någon anledning) interrupted the game by stepping out on the ice and ruined the scores for both teams". Tyckte det var väldigt pinsamt och kände hur jag ville förklara för någon att det inte var meningen. Samtidigt som jag var fascinerad att de kunde skriva så snabbt om det.

Så gick hem och när jag öppnade ytterdörren stod jag kvar och tänkte hur konstigt och coolt det var att även om jag var långt borta från hemifrån så såg husets insida likadant ut, förutom möblerna. Sen började jag titta mig omkring och insåg att jag var hemma, i Sverige. skorna i hallen, den bruna byrån, hallspegeln. Sofforna i vardagsrummet. Allt var väldigt detaljerad. Tänkte mest "nåväl, kan ju visa tidningen för syster när jag ändå är här". Så gick upp på övervåningen där jag hörde röster in till Fias rum. Där var mamma och syster och packade i en stor väska. Sa "hej" och både vände sig om och hejjade och sen fortsatte att packa. Tänkte att reglerna i "den här världen" är att jag inte varit borta, vilket kändes fint så lutade mig bara mot väggen och tittade på. Sen tittade mamma upp och sa "Det var längesen jag såg dig, hur länge sen var det du var här?". Jag svarade med en axelryckning "Det var nog ett tag sen."

Sen vände jag mig om i dörröppningen och vaknade upp i sängen.

Helt sjukt vad verkligt, och filmaktigt på något sätt. Känns som en typisk dröm från en film.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Åh vad jag älskar drömmar, själv drömde jag att jag hängde med Joey Ramone i natt, vi hade känt varandra i många år... haha

/Matilda

2010-02-08 @ 07:57:52
Postat av: Oliv

Omg, coolt. Varför är det bara jag som drömmer om tråkiga saker såsom Engelska-uppsatser? hmm..

2010-02-09 @ 20:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0