Apropå att vara vaken


(Mister har aldrig passat så bra i sitt namn!)

Det finns dagar då man inte vaknar, då man bara kliver upp och verkar vaken (Bob Hansson). Idag vaknade jag faktiskt! Kanske för att jag också faktiskt somnade, vilket jag har svårt att göra när jag är så förbaskat snuvig.

Men hur som haver, det är trevligt att vara vaken. Som att man faktiskt är redo att säga "HEJ DAG!" och ta itu med sitt liv. Eller inte ens det, bara uppskatta det. Fick mig iallafall att istället för att slå på en tvserie,  så klädde jag på mig och började fiffla runt. Plockade undan i köket, städade rummet, pratade med Mister. Ingen hetsstädning precis, tar min tid att bli distraherad också. Njöt av solen en stund innan den försvann bakom molnen.

Dessutom har jag otroligt mysiga tjocksockar på mig.

Vet inte riktigt vad jag försöker komma fram till. Kanske att jag gillar att inte vara lat och trött.

Ja, det låter bra. Tjingelingen!


Kommentarer
Postat av: Oliv

Sjukt söt hund! Mr. Voffalot!

2010-02-19 @ 13:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0