San Fransisco hotell Renoir

Av någon anlendning känns det här hotellrummet som min framtida lägenhet. Inte min drömlägenhet, men den jag bäst skulle passa in i. Vi är på ett franskt hotell, med gammaldagsstil. Eller inte stil, det är gammaldags.

Min lägenhet skulle också kunna vara så här. Liten, med högt i tak, ett gigantiskt fönster, målarfärgen är lite sliten i hörnen.. värmen funkar inte.. stort badkar i ett litet kakel badrum. Dessutom har den en riktig garderob, som man kan kliva in i.

Jag skulle kunna fylla lägenheten med konstig modern konst, ha guldramade speglar (fejk ofc), fullt med ljus runt badkarskanten och överallt för den delen,  fixa dit en stor fönsterbräda till mitt gigantiska fönster med kuddar så man kan sitta och titta ut över staden på kvällarna och  kanske skriva några rader... Jag skulle ha fullt med gitarrer, staffli, och massa andra kreativa prylar. Välstädat men ickeorganiserat. Eller organiserat kaos borde jag väl säga (min favorit beskrivning).

En knakig och lite sliten i kanten, men älskvärd lägenhet.

Kanske en drömlägenhet ändå, när jag väl tänker efter.

(Senare i livet uppgraderar vi till slott med vit flygel och glas/akvariegolv, aight?)


Kommentarer
Postat av: Oliv

Kunde inte låta bli att tänka på Amelie från Montemarte.

Skulle lätt kunna bo i en sån lägenhet, sålänge den är billig nog att jag kan leva där på min konstnärslön xD



(och JA, planerar fortfarande att bo i vårat slott ^^)



Kram från en röd oliv!

2009-11-24 @ 22:50:43
Postat av: Oliv

Kunde inte låta bli att tänka på Amelie från Montemarte.

Skulle lätt kunna bo i en sån lägenhet, sålänge den är billig nog att jag kan leva där på min konstnärslön xD



(och JA, planerar fortfarande att bo i vårat slott ^^)



Kram från en röd oliv!

2009-11-24 @ 22:51:03
Postat av: Oliv igen

NEJ! Hatar när det blir dubbelt! snälla ta bort en. Plus den här kommentaren! Det ser fult ut :(

2009-11-24 @ 22:52:26
Postat av: dario

jag skulle lätt kunna på sådar jag med :D men slottet will always be in my heart! :P

2009-11-25 @ 14:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0