San Fransisco, Academy of Art University

När vi var på väg ut till hamnen  så gick vi förbi The Academy of Art University. Vilket är Kims drömskola, så vi var tvungna att gå in. Hon anmälde sig till en rundtur  för dagen efter, och kvinnan bakom disken frågade mig om jag också ville anmäla mig till någon av rundturerna.

”Sure, I can go the same as her, photography”

“You know, we have a all different kinds of programs... Television and media...  Graphing and designing... Fashion designing… Art and sculptures...  Music for visual media… and the… ”

“Wait what, music for what?”

“It´s music for visual media, composing the music for like movies or videogames.”

Bingo. Kimmie mötte genast min blick med höjda ögonbryn, hon visste  att mitt drömyrke är att lägga soundtrack för filmer.

Så inhalkandes på ett bananskal hamnade jag på en rundtur på den största skolan för konst i San Fransisco  (säkert den största skolan i mer än bara SF). Och ja, heh, ganska imponerande. De hade tre gigantiska salar med fejklägenheter, där de spelar in filmer. Kulisser? Jag tänkte iallafall på  de rum de använder när man ser hur friends spelades in. De hade dessutom den största green screenen i california för university. Sen kan man ju tala om inspelningsstudios, musikdataprogrammen, och allt annat också. Schemat var fullt med composing, understanding of harmony, storytelling, voice acting…  Jistanes. Om jag gick där skulle jag kunna ta kurser i acting and directing också. Och de har campus överallt, med bussar som kan ta en överallt, så väl till campus som till beachen.  Jag hjärta lokaltrafik.  Man behöver inte ens äga en bil, det är snabbare och billigare utan.

Det var en väldig känsla att få nudda sin dröm så där, speciellt när man bananhalkar, var inte beredd alls. De har till och med ett volleyboll team. Och nära till beachvolley.. Men det är dyrt. Jag vet inte hur dyrt, men det är säkerligen inte bara smådyrt. Snarare hiskeligt dyrt.

Nåväl, vad är väl en bal på slottet.

Men jag snodde några broschyrer, för man kan ju alltid försöka spara pengar. Det är ju inte förrän om tre år faktiskt.

Faktiskt..


Kommentarer
Postat av: Oliv

oooh! Perfekta skolan eller vad?



Vi får starta en insamlingsfond åt dig^^



KRAMMMMMMM

2009-11-26 @ 08:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0