Sommarträning

Mina grannar måste tycka att jag är lite underlig. Hoppar omkring i trädgården och viftar med armarna och svär. Dessutom har jag hörlurar så har ingen aning om hur hög röstnivån är..

Nu fick ni allt en rolig bild i huvudet.

Det var ju meningen att jag och några fler skulle ut till ett nät och lira lite volley, men det blev inget av. Så då bestämde sig en Elin för att ta sin käpp och boll och slita ut gräsmattan lite. Dessutom har hon hittat väldigt bra träningsmusik. A star is born - från Herkules och Shut me up - Mindless self Indulgence. Det känns lite märkligt att träna teknik med musik. Märkligt men effektivt. Har inte tränat på egen hand sen förra sommaren.. Inte bra. Men nu kör vi.

Det jag mest behöver träna på är att spela utan prestationsångest. Det går dock inte att träna in på egen hand.. Men eftersom man får bättre självförtroende om man känner att tekniken sitter så ska jag helt enkelt jobba med det.

Fick ungefär tusen övningar på beachträningarna förra veckan, och då hade vi ungefär en minut på oss att lära in varje, så det finns en hel del att göra. Hej och hå.

Jag tror grannarna kommer vänja sig vid mitt skuttande efter ett tag.


Svettkram! / Ekkin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0