Tjyvar och avskumligheter


Jag kan inte sluta förundras av vad mycket kreativa människor det finns här i världen.
Vad får folk allt i från?


Hörde på nyheterna att det är ett gäng som tagit sig in på folks bankkonton genom att först ringa runt och utge sig för att vara säkerhetschefer från Swedbank. Tjyvarna har då sagt att de behöver veta de uppringdas pinkoder av påhittade säkerhetsskäl. Uselt gjort, javisst, men kan inte låta bli att skratta förundrat över hur smart och kreativ man kan vara.


Om någon ringde mig och pratade med viktig och myndig röst och sa att han/hon behövde veta min kod, så skulle inte jag svara "Nej, det lämnar jag inte ut" precis. Om en bank ringde av säkerhetskäl så vågar man ju inte ifrågasätta. Iallafall inte jag.


Dessutom är det tydligen ett annat gäng människor (Nu lämnade vi ämnet om banken) som laddat upp en hel del klipp med hårdporr på Youtube. Som de flesta kanske märkt så går det inte längre att titta på musikvideor på hemsidan (sucks), vilket nu några protesterat mot genom att i arrangerad attack ladda upp porr med sökord som "Hanna Montana" och "Jonas brothers" för att klippen ska komma upp på barns sökningar. Allt för att göra Youtube upprörd.


Elakt, dumt och oanständigt ja. Men kreativt minst sagt. Bra att folk faktiskt har något bakom skallbenet, även om de används i fel ändamål..

Eller så finns det en del med för mycket fritid kanske..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0