Inte lätt att komma in i Amerikatt

Pappa och jag har nu suttit under en tid som kändes som en evighet och fyllt i formulär. Som ska vara ifyllda på datorn, utskrivna, påskrivna och sen tas med till Amerikanska ambassaden i Stockholm, där jag ska intervjuas, för att bedöma om jag är lämplig att släppa in i landet. Låter det omständigt? Det är omständigt.

Dessutom lagomt idiotiskt att ha frågor som; "Have you ever been active in a terror organization?"
...
Jag skulle ju verkligen kryssa "yes" om jag hade det. Samt att det vill ha en bild i färg, rakt framifrån som ska vara 5x5cm. Vem har kvadratiska foton, seriöst?

Måttligt trött och måttligt irriterad. Bara tre formulär kvar.. Yey.

Sluta klaga, imorgon gryr en ny dag. Full med fågelkvitter och maskrosblad. Ut och gå en promenad med kaninen kanske?
 
Damn you americans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0