Helgonförklaring

De som säger att alla busschaufförer är otrevliga dumskap ljuger. Iallafall att alla är det.

Idag när jag gick till bussen som vanligt funderade jag lite på varför folk helgon förklaras, och varför den benämningen ens finns. Man borde inte titla folk för att de räddar alla andra. Det uppmuntrar ju till att det ska finnas "utvalda" som ska rädda världen, istället för att alla ska hjälpas åt.

Hur som helst, jag gick för långsamt. Min buss åkte iväg utan mig. Som vanligt. Däremot sprang jag ikapp en buss som jag gissade var min, (de borde verkligen sätta nummer bak på bussen också). Det var inte min buss. Däremot frågade busschauffören om jag tänkte vänta på härnösandsbussen, för den hade precis åkt. Fylld av förtvivlan sa jag nått i stil med: "fan i helvete" och tänkte att nu måste jag vänta jättelänge.

MEN! Kära chaffisen sa då att jag kunde hoppa på hans buss, och åka med till nästa station 100m bort, så kanske jag hinner med härnösandsbussen om det är folkkö där som ska på. Jag blev jätteförvånad. Vem bryr sig så mycket? Vem tänker så fort? Jo, Superbussföraren.

Jag hoppade givetvis på, alldeles till mig för omtanken, och fylldes av hopp när jag såg 201an stå vid den andra busskuren när vi kommit över krönet. Det enda jag kunde få fram var massa "tack tack, tack så mycket" Medan vår kära chaffis pratade på om att nu skulle jag allt få springa. När dörren öppnades skrek han faktiskt: "nu, SPRING!". Väldigt dramatiskt. Jag sprang, Jag hann, Jag kom hem.

Därför struntar jag för tillfället i mina egna åsikter och Helgon förklarar busschauffören på 609an.


Kram och solsken till alla! /Elin

Kommentarer
Postat av: Olli

ÅÅH! Ekki!!! Vad jag blev glad för din skull!! Naaaw! Älskar bästa busschafförer!!



Man borde bjuda dem på tårta! <3





Ps: Måste man skriva in e-mail varenda gång man ska kommentera? Vad gör dem med emailet?



KRAAAM!!

2009-05-12 @ 20:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0