På resande fot.

Det är när man reser som man får minnen. Upplevelser. Saker går snett, man får improvisera och fixa till. Konstiga situationer uppstår och man möter intressanta människor. Man sätts själv på prov. Ska jag vara den som gnäller eller den som löser problemet nu? Ska jag gråta eller skratta?

Jag älskar att resa. Och jag är så glad och stolt över att jag faktiskt gör det en hel del. Igår när vi fyllde i sista papprena för intervjun skulle man skriva in alla länder man besökt senaste tio åren. Vi fick ta ett lösblad för att få plats. Kändes bra.

Cypern
Spanien
Norge
Danmark
Tyskland
Belgien
Holland
Frankrike
Turkiet
Storbrittanien


De här två veckorna har det varit en del inrikes. Sånt är också kul! Min väska har varit halvt upppackad, eftersom man ändå ska dra igen. Hemma - Falköping - Hemma - Grätnäs - Hemma/Sundsvall - Stockholm - Hemma/Sundsvall - Umeå.

"WIIIE!" säger jag bara. Lycka är att ha sommarlov. Och att få fara omkring. Dubbel lycka med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0