Falköping, den kriminella staden

Falköping. Vad ska man säga? För er som inte visste, så var jag alltså där en vecka på volleyboll läger.

Den första jag mötte när jag klev av tåget i den nämnda staden var en tant i gul regnjacka. Av henne fick man ett varmt välkomnade. Hon kom fram till mig och sa "Se vad ni ungdomar har ställt till med här inatt!" medans hon pekade på ett par omkullvälta soptunnor. "Ett jordgubbs stånd har ni vält också, ska det verkligen vara på det viset!?" fortsatte hon sedan med.
Ja tant, generalisering är ju väldigt sanningsägande. Jag var ju givetvis med och vandaliserade. Jag svarade med ett "jaa.. det är ju bedrövligt" och knatade förundrat iväg därifrån med min packning.

På vägen från tågstationen till hallen var det överallt planscher med texter såsom "Vet ni något om langning till ungdomar? Tipsa polisen på det här numret". Samt att en kille på lägret blev skallad, sparkad och rånad av någon i moppehjälm, och en tjej blev av med 1000kr. Det var dessutom Överakningskameror i skolan där vi bodde. I skolan.

Ack falköping, den staden verkar ha lagomt med problem med ungdomsbrottslighet.

Men annars var den fin. Fina hus. Mycket gräs. En av Sveriges kotätaste kommuner. Då behövs det gräs.

Ja det var den updaten!
mvh
Elin på resande fot.

/ Nu skulle jag kunna blogga världens längsta inlägg om träningen och sånt också, men det blir för mycket, imorgon sparar vi det till/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0