Träningsinställning

När jag gick från planen efter träningen idag kändes det verkligen skit. Helt katastrofalt självplågande dåligt.

Träningen gick inte så bra. Känns som om jag kämpar sönder mig för att bli bättre hela tiden, men utan resultat. Helst av allt vill jag skylla på omgivningen även fast jag vet att det är min egen inställning som måste ändras. Inte bara idag, alltid.

Tomma ord. Lätta att säga, svårare att mena.

Efter en rejäl funderare har jag kommit fram till att man kanske inte ska kämpa så mycket. Inte bita sig fast i höga mål. Ambitiös är bra, men om man tar minsta lilla felsteg som ett stort nederlag så blir det inte roligt längre. Man måste ju kunna ha roligt för stunden.

Nu har jag skrivit ned det, hoppas jag kommer ihåg det också. Ibland får man tvinga saker att bli mer än tomma ord, även fast man får huvudvärk.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Du är så klok!

Kram

2009-07-03 @ 09:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0