Prestationsångest?

Jag hatar Ångest. Det bara kryper i skinnet på en. Jag kommer få rynkig panna innan jag fyllt tjugo.

Jag önskar jag kunde vara en sån där härlig person som säger att allt fixar sig och bara gör saker som de måste göra på typ två sek. Inga problem lixxom, det är ju bara att kirra biffen! Men det är jag ju inte. Har jag något som måste göras så får jag ingen ro förrän det är gjort. Spelar ingen roll vad det är, en film som måste ses, en låt som måste skrivas, matte som behöver pluggas.. Sen när det inte blir gjort och blir till stora högar av sysslor så får jag panik och ångest över det. Och då gör jag inte ett piss. Ger upp och sätter mig vid msn typ. Väldigt bra strategi, verkligen!

Egentligen borde man inte gnälla. Man fastnar ju bara mer.

Nu ska jag plinka på gitarren och sjunga bort omvärlden. Imorgon kanske vi skriver stipendieansökningarna? Och pluggar Matte? Och fixar klart Heartbeat låtarna? Eller kanske i.. Övermorgon?

Eller, så gör vi allt NU! NU! Haha, inte så troligt. Andas, en bit i taget. Innan jag gått och lagt mig ska jag ha lagt ned minst 30 min på att skriva låt, deal? 

Puss alla ni som nu offrat minst en minut på mitt pladder!  /Blondie.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0