Apropå flytta boskap

Oj, när vi skulle flytta runt boskap igår trodde jag det var springa omkring och vifta med armarna, typ. Men det var ju nått man gör till häst. Lasso tävlingen var igång så Corinna och jag flyttade kära tjurarna från ena sidan till andra sidan, genom att jaga dom genom olika hagar med grindar.

Så, Corinna fick lära mig hur man öppnar och stänger grindar till häst, och flyttar runt och jagar tjurar. Mycket klurigt. Mycket underhållande, haha. Fick tillslut så mkt tjing på det att hon lät mig göra det själv medans hon tog bort lasson från horn och ben. Jag och Thor hade ganska roligt. Fast ont i rumpan efter 4h i sadel..

Howdy Cowboy /Elin.

Kommentarer
Postat av: Tilda

Fan vad cool du är Elin, värsta cowboy ju! Eller blir det cow girl... kanske?

2009-12-07 @ 22:11:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0