Vad vill du bli när du blir stor?

Är ju en helt annan fråga än "Vad ska du bli när du blir stor?", faktiskt.

Jag har alltid tänkt att jag inte vet vad jag vill jobba med i framtiden. Men det finns ju massor av yrken!
Efter en funderare har jag kommit fram till att det svåra inte är att veta vad man vill, utan snarare att välja bara ett yrke.Att man begränsar sig till vad som är rimligast för en själv gör det ju också svårt. Men vem vill ha begränsningar? Isåfall skulle min lista bli kort på framtida drömyrken: Musiklärare. Vilket jag verkligen inte inte inte vill bli.

En annan lista däremot, inga begränsningar eller rimligheter, eller lönetänkande.

VadJagVillBliListan!
Drömtydare
Psykolog
Regissör
Låtskrivare (till symfoniorkestrar.! woaw)
Forskare eller Doktorant inom Psykologi
Kock/Restuarang ägare
Reklamfilmskapare
Konditorist
Naturvetenskapsforskare
Stuntkvinna
Skådespelerska
Dokumentärfilmare
Politiker
Rallyförare
Elit volleybollspelare
Hypnotisör
Arkitekt
Kompositör
Filmmusikläggare
Sångerska
Musikalartist
Matematiker
Cancerforskare
FN soldat
Action cross..hoppare?
Kulturminister

Listan är oändlig..

Så här blir det när man får mycket fritid. Jag älskar lov.
Jag gillar Bob Hansson också, hans föreläsning om drömmar har öppnat nya dörrar här i livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0