Ack, vad vore vi utan lycka och misär?

Det enda jag visste med säkerhet imorse angående dagens innehåll (här drar hon till med fint språk) var att jag skulle ta 13.10 bussen till Sundsvall och sova i Vattjom. Resten av dagen fick viljan och improvisation bestämma! Jag gillar sådana dagar, får en att känna sig ung och kreativ. 

Vet inte riktigt varför, men jag skriver som en 70åring nostalgisk tant idag. Det vart solning och gungning med Anian, Majsgrillning hos Kuparis och Galet fin kväll på UKMs länsfestival. Bra.

Nåväl. En levnadsfull dag. Solen tar fram den livligaste sidan hos folk, sådant gillar vi.

Dagens Failar:
Skulle härma Emma när hon snurrade och snurrade nästan in i en cyklist. (Han såg dock ganska glad ut ändå)

Samt att jag lyckligt ovetande lät mjölken koka över och sprida sig över Kuparis kök. Sedan blev jag olyckligt vetande av det fräsande ljudet överkoktmjölk mot stekplatta ger ifrån sig. Hoppsan. Tur att man fick sin kopp choklad tillslut ändå.

Det ska kännas att man lever.

Nu ska jag joina Emmson! Jag hör att hon sjunger och spelar gura någonstans därborta..

Kram och hej! Fick mitt första myggbett idag! I April, kors i karamellen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0