Cykelprojekt i vårsolen

I höstas var det någon som lämnade en cykel på garageuppfarten, precis runt den tiden då jag planerade att köpa en gammaldags damcykel. Vi lät den stå där i cirkus två månader innan vi lämnade in den till polisen. Ägaren är ofunnen, så nu har vi fått tillbaka den!

Jag har bestämt mig för att piffa upp den lite, nu när det är vår och allt. Pappa tycker det är onödigt, men jag vill! Lite av farfars "pyssla-i-garaget" gener borde man väl ha ärvt. En cykel är precis lagom för min tekniska kapacitet.



Så idag har jag:
-Pumpat däcken (fast de ska bytas ut, sprickor i gamla)
-Skruvat bort namnbrickan och låset.
-Höjt sadeln

Inte så mycket gjort precis.. Men den ska putsas, målas rosa, och bli mindre rostig! Borde göra något åt den skabbiga sadeln också. Jag har iallafall lärt mig att man ska skruva motsols för att få bort en skruv. Tänk vad mycket jag inte kan.

Kram och cykelpling! / Ekanz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0