Hälsostil.

Jag fick ett akut sug för att börja med Yoga. Skulle vilja vara lite.. mindre kylskåp. Tänk att kunna bli stark och smidig, så man får mindre rörelsehinder och så. Inte som bantning -.-. Mer som livsstil! Som när blir gammal och alla är tjocka tanter med rullator så kan jag vara den där hurtiga mormorn/farmorn som kliver upp fem på morgonen, tar en springrunda och sen håller igång hela dagen, ni vet en sån där tant som alltid verkar vara pigg och glad. Förut var jag ganska duktig på att ta hand om mig. Jag sov som en gris, klev upp tidigt bara för att jag kände mig pigg då, sprang och stretchade hela dagarna, och åt inge skräp alls. Tänk den tiden, då mådde man bra.

Så nu ska jag bli så där jobbigt välmående har jag tänkt. Att komma på det till jul kanske inte är bästa planen men..
Äta bra, sova bra, träna bra, röra på mig, vara ute, sluta stressa. Gud så trivsamt, hur ska det här sluta.
Bara därför kommer jag säkert sova till tio imorgon och äta en kladdkaka till frukost.

Det där med Yogan kan jag ju bara drömma om förresten, aldrig att jag får tid med det. Får köra det på skolans pass tror jag, haha.

Nu ska jag packa för imorgon, sätta på mig pyjamas, se ett avsnitt beverly hills och sen bums i säng. Dröm sött folk! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0