En knäckig klagohistoria

Jag är så less på att göra knäck och lägga dem i plastpåsar med etikett. Det är ju tomtarnas café imorgon på teatern, som min kära idrottsklubb håller i. Alla måste baka en herrans massor. Har nu gjort ca 150st, 6 satser. Att jag sov ungefär inte så mycket alls inatt och att jag gick ned till Coop i piskande snöoväder med tvungna tankar att jag måste köpa socker bidrog ju inte till bättre humör. Att det visade sig att vi redan hade socker var inte heller någon glädjekick. Jag vet, knäck är gudagodis, julen är underbar. Att bli uttvingad till krig eller tvingas gräva en grop varje dag kanske är värre än att behöva göra knäck, så man borde inte gnälla.

 Jag är trött, så till och med julens älskvärda sidor hamnar i klagozonen. Nu slänger vi oss i sängen innan det blir värre.
Men, det kan inte få bort det faktum att det snart är första advent, vilket inte går att klaga på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0