Dans... åter igen nej.



Ja, den här helgen har jag sett båda Dirty Dancing filmerna, har faktiskt aldrig sett dom förut. Gud vad bra de var! Fast ettan var bättre, men så är det ju alltid. Filmerna gav mig iallafall ett väldigt sug på att dansa, vilket nog de flesta får efter att ha sett dem. Får värsta "Gaah, varför har jag inte lärt mig dansa för, det är ju asroligt!?". En känsla jag får åtskilliga gånger då dans nämns. Men men, man kan ju inte få allt här i livet, även fast man skulle vilja. Får nöja mig med minnet av hur jag och Ania svepte golvet i första dansen på Skvaderdansen. Eller tanken att man kommer dansa järnet på Urkultan i sommar.

Men det får mig även att vakna till lite. Måste fokusera på mitt eget liv istället för att dregla efter ett annat. Så nu blir 110% fokus på Eos arbetet, Poesi-fördjupningen och 150% fokus på volleybollen. Om min sjukliga hals inte hindrar mig från det sistnämnda, fuck förkylning. Jag är ju även en sån där jobbig person som inte klarar av att göra saker halvdant, så jag sliter ju ut mig som bara fan när jag ska överengagera mig så mycket :(.  Därför ska jag nu sluta stressa och börja sova på nätterna, annars kommer det här inte hålla.  Och sluta sova på bussen! Det förstör de dagar då jag inte åker buss ><.

Vi börjar med att gå och lägga oss nu, halv nio! Hoppas det håller i fortsättningen också. Önska mig lycka till!

Jag måste samt sluta lägga ned över 40min på att skriva ett blogginlägg. Är det också överengagerat eller är det fler som gör det? I vilket fall som helst tar det tid. Nu, godnatti! Kommer drömma om dans hela natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0